Ko se ekipa pripelje na prizorišče,mora najprej postaviti avtomobile na ustrezno mesto,da zavarujejo sebe in druge pred naletom.Vodja intervencije najprej pogleda poškodovance in oceni kateri ima prednost, zatem pa si ogleda še avtomobile, da ugotovi kako se bo reševalo dalje (rezalo).Najprej se lotimo manj zahtevnih primerov. Pri vseh avtomobilih izklopimo akumulator ,če pa je polit bencin, ali druge tekočine pa polijem z peno, da ne pride do vžiga. Najprej izklopimo minus,nato plus,ter obe klemi stisnemo skupaj.Ko pridemo do avta, v katerem je ponesrečenec, če je možno mu najprej nekdo prime glavo že od zunaj skozi šofersko okno, in drži toliko časa, da drug reševalec pride za ponesrečenca in mu prime glavo od zadaj, medtem pa drug reševalec natakne zaščito pred sproženjem airbaga , če pa se je ta že sprožil,se ga dodatno razreže.Najprej se zbije zadnje desno steklo, nato ostalo ( zato,da se reševalec lahko vsede za ponesrečenca ).

Več v celotni objavi …

 

Stekla se zbijajo z "fedrom" in ( vedno na robu,ne na sredini) nikoli z drugim orodjem,ker preveč poka in se ponesrečenec lahko preveč ustraši in obrača vrat,kar pa ni dobro,če ima poškodovano hrbtenico.

Nato sledi izrez prednje šipe ( naredi se luknja in nato se začne rezanje.)

Med odstranjevanjem stekel,se podloži vozilo,da ostane na mestu med rezanjem.Ko se je reševalec (gasilec)postvil za ponesrečenca,in mu je začel držati glavo,ju je nekdo pokril z deko ali polivinilom (polivinil je boljši,ker se čez njega vidi.Ponesrečenec vidi kaj se dogaja,da ga ni toliko strah ko poka med rezanjem in zbijanjem stekel).Stebriček A zarežemo spodaj,saj je tam najmanj ojačan.

Stebriček B odrežemo deset centimetrov nad varnostnim pasom,prav tako stebriček C. Ko smo odrezali streho,se začne reševanje ponesrečenca.
Če ima noge vkleščene med pedala,odrežemo pedala.
Če je volan v napoto zarežemo spredaj pri pragu,peto nastavimo na spodnji del stebrička B
,ter z hidravliko raztegnemo (prelomimo avto).
Ponesrečencu se začne nameščati KED. Pred tem pa odrežemo še varnostni pas.Za reševanje z kedom so potrebni trije reševalci.Reševalec,ki drži ponesrečenca za vrat,daje komando ostalima dvema.Najprej ustavimo vratno opornico,na vratu odmerimo z prsti,in nastavimo višino.Črna pasova ostaneta pripeta,ko nameščamo KED za hrbet.Ko je KED za hrbtom,odlepimo črna pasova in jih damo ponesrečencu pod rit,vendar jih še ne pripenjamo.Zapenjati začnemo od spodaj navzgor,vendar ne zategujemo.zgornji zeleni pas mora biti najbolj razrahljan.Nato reševalca primeta KED za ročaje in vzglavnik,in ga složno potegneta ponesrečencu pod pazduho (ne smeta cukati ).Nato malo bolj približamo pasove.Nato upognemo blazino ,ki jo uporabimo kot vzglavnik,in bela trakova napeljemo iz čela in brade za glavo,ter ju prekrižamo,da sta bolj napeta.Gumijasti del teh trakov obrnemo proti koži,da ne drsi. Sedaj lahko zadnji spusti glavo,ker je fiksirana.Sprednja pa začneta pripenjat črni pas pod nogo,okoli stegna in nazaj za KED v belo priponko. Pasove zategujemo tako,da z desno roko porivamo pas naprej,z levo pa zategujemo zgornji konec,ki pride ven pri sponki.nato zategnemo še ostale tri pasove (rdečega,rumenega in zelenega).
Ko je KED fiksno na ponesrečencu,ga levi in desni primeta pod koleni in in mu dasta noge ven iz avta.  
Komando daje še vedno tisti,ki mu je držal glavo.Ko je obrnjen ven iz avta,ga primeta dva,in sicer pod koleni in za KED,na katerem je za to namenjen ročaj.Če imamo na avtu streho,mu spodnesemo noge v zrak, glavo pa spustimo vodoravno,da se ne udari v glavo,če pa je streha odžagana, pa ga lahko odstranimo sede,in ga v obeh primerih z KEDOM naložimo na nosila.Preden mu stegnemo noge,mu odpnemo črna pasova,da se mu ne zadrgneta v moda (če je ponesrečenec moški).Na nosilih ga privežemo po poterbi (ali ga je treba nesti v grib…),če ga nesemo direktno v rešilec,ga ni treba privezovati.Najprej privežemo telo,in nato glavo.Telo je težje od glave,če bislučajno zdrsnil iz nosil,bi ležje zadržali glavo kot celo telo.Zdaj lahko ponesrečenca odnesemo v avto.

 

Avtor članka je Matic Zupan